ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ПРЕДСТОЯЩИТЕ СЪБИТИЯ, КОИТО ОРГАНИЗИРАМ

 
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
https://psihoanalitik-sofia.eu/wp-content/uploads/2024/09/logo-od-white.png
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Транскрипция на „Как обществото създава индивида и как да обърнем посоката на тази връзка“

Мария Андонова
Ами да ние продължаваме с обществените модели и отделният индивид. Взаимовръзката вече е факт. Ясно е въпросът обаче доколко е силна и от какво се обуславя посоката и на влияние.

Стефан Щерев
Обществото определя индивида или индивида създава моделите на обществото, в което живее по пощата или яйцето. Доста марксиско бих казал направо битието ли определя съзнанието или съзнанието се определя от битието. Студиото е психоаналитик, доктор няма да има, здравейте.

Мария Андонова
Вечният въпрос нали?

д-р Димов
Хората правят. Ние започнахме степен. Хората правят историята, историята прави хората кой какво прави.

Стефан Щерев
Ясно, че са взаимосвързани системи на опитвамесе може би не да открием верен отговор, защото вярвам, че не съществува само.

Мария Андонова
1 на.

Стефан Щерев
Няма как да съществува, но вашата гледна точка това може да. Тези взаимосвързаност и къде се намираме ние в цялата работа и как ги като хора ги осъзнавам.

д-р Димов
Аз ще разширя вашия разговор с предния ви гост. Всъщност има не само общество и човек има семейство, общество и човек. Всичко тръгва от семейството. Основата на ценностите се полагат в семейството. Детето гледа и наблюдава и не само чува какво му се говори, но то вижда излъчването, тоест доколко родителят стои зад това, което казва е доколко той прави това, което изисква от детето. Тук се включва 1 много сложна система между обич, подкрепа наказание. Разбира се, защото възпитанието във възпитанието има и наказание в детето, което отрича това възпитание и това как то ще интегрира възпитанието и ще го насочи и ще стане част от неговата мотивация. Той ще стане част от него самия. Това са степени на израстване, за да се стигне в 1 момент до момента, в който 1 човек евентуално и това са не са много хора. Които вече следват някакви свои начини на поведение, имат собствен начин на мислене. Колкото и да ни се струва абсурдно, не са много хората, които имат своя ценностна система. И как да кажа те, те не могат да бъдат по различни. Те искат да бъдат добри. Те искат да бъдат стойностни. Те искат да бъдат полезни и те го правят само за това, за да бъдат такива, а не защото се страхуват от наказанието, което върви заедно с обществото и обществените модели на контрол върху поведението на хората. Не защото следват безропотно напътствията на своите родители, а защото са стигнали до тази степен на самосъзнание.

Мария Андонова
Аз искам да задам въпроса по малко по различен начин. Ако аз със своето семейство същото такова каквото с каквото съм израсъл тук в България съм отгледана в Австралия ще стана ли различен човек заради обществото, в което живея раста?

д-р Димов
Човек, сменяйки самата култура или самото общество, той всъщност влиза във втората система. Това е връзката с обществото, обществото, което ни влияе. Със своите предписани изисквания и наказания за това да правим или да не правим 1 нещо, но където.

Стефан Щерев
И да си Мария в същото нещо ако си в някоя по да кажем консервативна държава и то религиозно курса врати консервативно 2 много през него представи си има 1 държава знаеш Саудитска Арабия е до скоро не може жените да шофират, а сега си представи в тази система се появиш. Разбира се, че според мен.

Мария Андонова
Някак все това общество.

Стефан Щерев
Моят въпрос.

Мария Андонова
Значи то ти влияе.

Стефан Щерев
Как индивидът може да взема юздите и той да започне да управлява тези процеси. А не да се подчинява на процесите зададени от точно правилата закони точно.

д-р Димов
Това което говори, значи той трябва да стигне до съответната степен на самосъзнание. Как казва как да се опрем на библейския текст прави добро заради доброто не е по различно 2000 години по късно значи съзнателно да избереш да бъдеш цивилизован и възпитан, културен и да не вредиш да имаш респект към другия. А хайде ти е големият високопарни думи да обичаме да се обичаме. Не знам за тук. Обичта често има 1 огромна агресия. Въпросът не е в това 1 да се научим на респект към другия и това да бъде 1 безусловно избрана позиция да го правя, защото не мога да не го правя, защото това е в противоречие. Би било в противоречие с моята ценностна система. Вижте дори като специалист аз мога да кажа следното, ние сме 3 неща 3 в 1 като в процеса на израстване значи има нещо, което се оформя в човек от семейството има нещо, което е подвластно на средата в която живее. И въпреки всичко има нещо, което човек си носи със себе си. Не знам откъде. Ако аз съм вярващ човек и съм християнин, ще кажа, това е образът божи в мен. Ако аз съм буди, ще кажа, това е атман. Това е моето прераждане. Ако аз самата и ще кажа мистерия, но има го нещото в човека, което е неподвластно на другите неща и затова затова е много интересно.

Мария Андонова
Ето сега казвам ако заговорихме за ценностна система и лично личност на ценностна система често казано еми да случват се такива неща, защото в такова общество живеем. Това сме ние сега, но в същото време не можем ли да променим хода на действие? 1 * 1 малко по малко.

д-р Димов
Да извлека най доброто от предните 2 степени. Ако в семейството сме усещали подкрепата и ако родителите имаме уважението и респекта към и обичта към родителите си. Тоест ако 1 видим, че родителите ни са личности. Че са хора, които са ни възпитавали и са стоели за тяхното възпитание. 2 ако все пак живеем в 1 общество, в което има някаква справедливост, все пак има някакви принципи, които морални и юридически, които са в сила. Нали най общо казано, в които няма тотално беззаконие дава 1 момент можем да стигнем до степента, в която ние да влияем на света, в който живеем. Това е това самосъзнание, за което говоря, в което наистина човек се чувства подкрепен. Оценен живее с чувството за това, че нещата все пак не са безобразно несправедливи, за да може и той да влияе на света. Иначе не вярвам в тези приказки, нали някак си от само себе си в 1 момент попаднал в затвора и станал човек. Това е поезия.

Стефан Щерев
Обичам, когато намесвате поезията в такива неща, но 1 друга поезия ще се сетя за момент. Сетих се за нея днешната младеж. Това е понятие от преди 100, 200 и 300 години. Винаги днешната младеж е проблемът и че винаги тя недоразбрала винаги тя не разбира къде се намира и винаги не оценява какво ни е. Разбирайте всички така мислим за нейното добро това този модел на повтаряне като че ли да кажем направо пагубен, а ние. По някакъв начин като система образователна, ако щете обобщете морална можем ли някъде повлияем тъй щото да престанем да говорим непрекъснато. За общо казано младежта, която сега ни е благодарна не целува ръка и не казва, благодаря ти.

д-р Димов
Вижте. Това, което най много ме притеснява в съвременната младеж. Това е все пак, че няма 1 основа 1 ценностна основа, върху която тя да се подкрепи. Значи прекарах в 1 училище, ами ние сме причината да значи от 1 страна семейството пак същия рефрен, семейство общество, среда, училище ами прекарах в 1 училище половин час скрит в ъгъла и наблюдавах как говорят учениците помежду си. Ами аз се ужасих това са деца в начален курс. Да, предните поколения, в които все пак какъвто и да е изъм, комунизъм, тоталитаризъм, но все пак имаше някаква норма. В момента се страхувам, че нормата е подмината и всичко е възможно. Ето това е най коварният момент. Все пак има някакъв праг, под който не бива да слизаме. Не може 1 дете да извинявайте да си служи с такива нецензурни думи и ние сме протестирали, но до такъв разпад и ако това продължи. Много много бих се притеснил в кабинета ми идва 1 момиче на 16 години, което аз му задавам въпроса ама чакайте защо правите 1 или друго нещо защо избирате цигарите алкохола дрогата? Отговорът беше защо не? Аз съм свободен човек, ама ето това тук ли е свободата вече всички свободата е края до нея човек стига, той не се ражда с нея.

Стефан Щерев
Човек не се ражда с нея. Това това поезия ли?

д-р Димов
Не това е реалност. Това е самодисциплина. Това е изграждане на характер. Какво значи да избирам абсолютно безгранично всичко, каквото ми падне? Какво избира 1 дете? Да разбира се може.

Мария Андонова
Да изгубиш граници.

д-р Димов
Губеше предвид да за този тип свобода свободата като свободия като абсолютно преминаване на всички граници и съответно от другия край. Това е свободата като 1. Самосъзнание за това, че аз съм добър. Аз имам респект към вас, защото това съм аз, защото не мога да бъда друг, ама стигнах до там. Ако съм стигнал изобщо, но не се раждам такъв.

Стефан Щерев
Така веднага направих аналогия със света, от който аз идвам с мак театралния актьорския свят. Импровизацията се оказва както е може би най 1 от най висшите изкуства, който го овладял. Разбира се, най успешно само и единствено когато си поставиш някакви граници в момента, в който имаше безкрайни възможности, тя никога не се получава добра, така че може би правя много така директна връзка с това, което казвате и с живота, защото в края на краищата изкуството отразява по някакъв начин как ние функционираме в него, каквото е горе. Там е.

д-р Димов
Каквото горе това.

Мария Андонова
Е много ви.

д-р Димов
Благодаря ви. Благодаря ви.

Мария Андонова
Ще ни е интересно да видим да прочетем какво вие мислите по въпроса. Убедени сме, че имате мнение. Хубавото е, че моделите на поведение на 1 общество и на отделния човек са променливи величини, което ни дава пък възможност за корекция в момента, в който осъзнаем тази.

Стефан Щерев
Нужда осъзнаем да.