д-р Димов
Уважаеми зрители Миглена Ангелова.
Миглена Ангелова
Не на насилието в училище срещу мен са Красимир калпаков, той е психолог. До него е християна тодорова. Тя е координатор. Другите специално поканени гости в студиото са ивомир димчев. Той е секретар на фондация галатея величка николова е директор на 140 и четвърто училище народни будители в София. Огнян Димов е психоаналитик в студиото с Елена кърпачева. Тя е педагогически съветник в 73 училище в София и людмил Иванов. Той е кмет на квартал лозенец. Любомил Иванов, извинявайте ви, благодаря, че сте тук. Освен Димов, вие сте член на европейската психоаналитична асоциация и практикуват и в България, и във Франция. Мен ми се иска, тъй като когато не пътува човек много в чужбина смятат, че е само негово трасе определен вид треска и склонна да хиперболизира проблемите в собствената си страна. Затова използвам случая да ви попитам как са с агресията учениците във Франция?
д-р Димов
Има ли агресията не са от агресията на лице. Според мен това идва от факта, че въобще идентичността е поставена под въпрос социалната идентичност, а оттам и личната идентичност. Значи социалната идентичност на съвременната на съвременното общество значи 1 французин. Ако го питате примерно с какво се гордееш, той ще ви отговори. В повечето случаи имаше 1 имаше 1 анкета над 80%. Гордея се с наполеон самият факт, че търсим някакви репери в миналото вече означава, че нещо в настоящето недостига като допуснем и като прибавим това, че говорим за глобализация, за размиване на всякакви национални ътнически граници. Проблемът на лице, от друга страна Франция 1 многонационална страна на проблема, разбира се, идва от най вече от етническите групи, които значи парадокса при тях се изразява в следното, те са французи, те са родени във Франция. Техните родители са се били за Франция. А същевременно те не са приети като французи абсолютно навсякъде. Дори повечето от тях нямат все още френска националност.
Миглена Ангелова
Не са интегрирани по себе си, не усеща като.
д-р Димов
Себе си не усещат и вие представяте ли си какъв е проблема примерно на 1 алжирец, чиито родители са арки да не навлизаме много в историята, който се интересува може да види, значи той не може да се върне в алжир, защото има смъртна присъда обявена към него, а същевременно родителите му са прекарали целия си живот в. 1 малка стаичка след 40 години работа въпреки обещанието да станат пълноправни френски граждани, те все още нямат дори и националност ами случая с зидан. Примерно родителите на зидан е повече от ясен, така че да има не само български.
Миглена Ангелова
Това това поражда поражда агресия.
д-р Димов
1 фрустрация, която екзистенциална и прострация на идентичността. Отделно като добавим личностните търсенето на личностна идентичност на сексуална идентичност, съвременният модерният човек поставят под въпрос всичко това, което е свързано с мъжествеността, женствеността, жената и, слава богу, вече не е жената, която стои у дома. Готви пере чисти и търпи всичко. Съвременната жена е нещо така.
Миглена Ангелова
Много такива периоди в. Социалната сфера наблюдават ли се циклични ли са или просто в момента сме в някакъв вид преход?
д-р Димов
Много хубав въпрос разбира се е циклични са. Това е ако погледнем нещата от 1 по глобална позиция това е било и се е случвало досега в човешката.
Миглена Ангелова
История поколение на.
д-р Димов
Поколение на проблем на съвремието как да кажа да попросят е много дълъг, но освен всичко останало 1 класическо общество, което издигаше в култ идеала, красотата, доброто. Съвременният човек да, защото в несъзнаваното и всеки 1 от нас го знае и го е чувствал и го е потискал. Ние не сме само добри, не сме само прекрасни, не сме само съвършени.
Миглена Ангелова
А.
д-р Димов
Има и която ни подсказва за себе си.
Миглена Ангелова
И в училище да бъдем нали?
д-р Димов
Как ни учат в училище да владеем да?
Миглена Ангелова
Е образователната система във Франция. Още това ви питам за Франция ми идваме в.
д-р Димов
България в какъв смисъл?
Миглена Ангелова
Говорим, говорим. Обикновено нашата образователна система е в разруха. Нашите учители не се справят с това, което им е на главата, защото са много проблемите. Някаква реформа уж според мен пълно безхаберие държавно никаква реформа не се нарича това, но така и така си обясняваме процесите в България. Може би просто имаме ново поколение хора, може би просто имаме ново ново време, може би просто бъдещето по скоро така ни дърпа за полите и напомня, че трябва много, много неща да променим в себе си и в. Образователните системи по света може би сме просто част от този процес.
д-р Димов
Точно така значи проблема според мен в 1 чисто психоаналитичен аспект проблемът за насилието идва от неспособността на съвременния човек да символизира света че с език, тоест е погледнете начина, по който примерно хип хоп р пери и така начина, по който те отправят своите думи към света. Това са ясни кратки фрази, в които липсва метафората. Няма да забравя 1 мой пациент във Франция, който е бил от това поколение. И е поколението на преход, тоест юношите, които значи това е другият въпрос доколко това е възраст? Това е между детството и зрелостта и това е изразявал по този начин своя протест към заобикалящия го свят и и дори е поставял под въпрос самия свят, който го заобикаля. Няма да забравя, когато той пред мен сподели колко големи трудности имал с намирането на работа създаването на семейство и въпреки всичко, когато приема тези предизвикателства на културата, в 1 момент вижда и забелязва, че неговият син има същите проблеми. По същия начин се отнася към света и единствената му молба беше. Моля ви кажете му да не прави това, което аз съм правил, да не се отнася по този начин към света, както аз съм се отнасял да се научи да символизира света, тоест да разбере, че има неща, които не се казват, които изграждат вътрешния ни свят. Които са в основата на нашата интимност.
Миглена Ангелова
Като знам колко сме добре със символите ние.
д-р Димов
Сега.
Миглена Ангелова
И сме добрите.